מה זה בניית קישורים לקידום אורגני
בניית קישורים לקידום היא נדבך אחד מאבני הבנייה הקשורים לקידום אתרים אורגני. היא עוזרת למנועי החיפוש השונים למצוא את דפי האתר שלך ולדרגם. אתה יכול לכתוב מאמר מושלם אבל אם מנועי החיפוש לא יוכלו לעקוב אחריו מקישור אחד לפחות, סביר להניח שלא יקרה איתו כלום.
תֹּכֶן עִנְיָנִים
- מה זה בניית קישורים.
- מונחים נוספים שכדאי להכיר.
- בניית פרופיל קישורים, איך עושים את זה?
- תוכן זה שם המשחק.
- גישה מספר 1: מאמרי אורח (Guest Posting)
- גישה מספר 2: שיווק תוכן.
- גישה מספר 3: פנייה לבעלי אתרים במייל.
- גישה מספר 4: קישורים מאתרי פורומים וקהילות
- גישה מספר 5: Skyscraper Link Building
- זיהוי אתרים שניתן לקבל מהם קישור:
- קניית קישורים והחלפת קישורים לקידום אורגני.
- לאילו דפים כדאי לי ליצור backlinks.
בעבר, לפני עידן גוגל, מנועי חיפוש כמו אלטה ויסטה ויאהו(yahoo) היו מנועי החיפוש השולטים בשוק. את דירוג תוצאות החיפוש שלהם הם ביססו על סמך התוכן בדף האינטרנט. ואז הגיעה גוגל.
ככל שעברו השנים, כמות התוכן באינטרנט גדלה וכמות האתרים המציעים תוכן הוכפלה ואף יותר מכך. בשל כך התעורר הצורך לחידוד שיטת הדירוג. השינוי שחברת גוגל, בעלת האלגוריתם הסודי יצרה, היה ענק.
חברת גוגל החליטה שלא עוד דירוג רק על בסיס תוכן, אלא גם על בסיס מספר האתרים המקשרים לאותו תוכן והמוניטין של אותם אתרים. ככל שמספר האתרים המקשרים גדול יותר, וחשוב מכך, איכותי יותר, כך התוכן רלוונטי ומדויק יותר. ומכאן נוצר הצורך בבניית פרופיל קישורים איכותיים לקידום אתר.
כיום, מעבר לפרופיל קישורים ולאיכותם, גוגל נסמכת על פרמטרים נוספים על מנת להביא לתוצאות החיפוש המדויקות ביותר.
קראו על: מפת אתר XML
מה זה בניית קישורים לקידום אורגני
בניית קישורים היא חלק חיוני מכל אסטרטגיית קידום אורגנית. היא מגבירה את הנראות והסמכות של האתר שלך. אבל איך אתה מתחיל לבנות את הקישורים האלה?
בניית קישורים מתייחס להשגת קישורים( לינקים ) מאתרים אחרים אל האתר שלך, קיימות פרקטיקות וגישות שונות להשגת מטרה זו. על קצה המזלג, המונח "בניית קישורים" נחלק לשניים:
- קישורים נכנסים. ( Inbound links or Backlinks )
- קישורים חיצוניים/יוצאים. ( Outbound links )
קישורים נכנסים
המונח "קישורים נכנסים" ( Backlinks באנגלית ) מתייחס לקישורים המגיעים מאתר אחר אל האתר שלך. למעשה, מדובר בתזכורת ( הכוללת קישור ) של האתר שלך באתר אחר. עם הזמן נוצר בלבול בין המונחים, והיום, במאמרים שונים ברשת ניתן למצוא וריאציות שונות למונח "קישורים נכנסים". מונחים כמו External Links, Inbound Links, Incoming links, מתייחסים לקישורים המגיעים מאתר אחר אל האתר שלך.
חשיבות קישורים אלו למטרות קידום אורגני היא גבוהה, ואפשר גם להבין למה. כמות האתרים המקשרים וסמכותם משפיעה אף היא על הדירוג. אתר המקבל קישור מאתר אחר בעל סמכות גבוהה, יהנה מהדירוג הגבוה של האתר המקשר אליו. חיזוק לדברים אלו נותן אנדריי ליפצב, שהוא אסטרטג בכיר של גוגל.
קישורים יוצאים/חיצוניים
המונח "קישורים יוצאים" או "קישורים חיצוניים" מתייחס לקישורים היוצאים מהאתר שלך אל אתרים אחרים. למעשה, "קישור יוצא" מהאתר שלך הוא "קישור נכנס" מבחינת האתר אליו אתה מקשר.
מונחים נוספים בנושא בניית קישורים לאתרים שכדאי להכיר
קישורים פנימיים
המונח "קישורים פנימיים" מתייחס לקישורים המקשרים בין דפי האתר שלך, ולא, אני לא מדבר על קישורים מהתפריט הראשי או מהפוטר. הכוונה היא לקישורים המגיעים מתוכן הדף ומקשרים באמצעות מילות מפתח לדפים אחרים באתר, קישורים אלו עוזרים למנועי חיפוש להכיר את דפי האתר שלך ולדרג אותם.
טקסט עוגן ( Anchor Text )
טקסט עוגן הוא הטקסט הנראה לעין שעליו לוחצים על מנת לעבור בין הדפים והוא משמש את גוגל כמילות מפתח להבנה על מה מדבר הדף אליו מקשרים.
לדוגמה: גוגל סורקת את הדף ומוצאת קישור עם טקסט עוגן "אילוף כלבים", אז היא אומרת לעצמה "אוקי, בטח הדף המקושר מדבר על אילוף כלבים, בוא נסרוק אותו" (לא בהכרח במילים האלה). אף על פי כן, חשוב לא להפריז בבניית קישורים עם טקסט עוגן דומה מכיוון שפעולה זו עלולה להחשב כספאם.
ישנם חמישה סוגים שונים של טקסט עוגן:
- התאמה מלאה = שימוש במילות המפתח המדויקות אליהן אנו מטרגטים.
- התאמה חלקית = שימוש בחלק ממילות המפתח אליהן אנו מטרגטים.
- שם מותג = טקסט העוגן יהיה שם המותג/עסק שלכם.
- כתובת ישירה = טקסט העוגן יהיה הכתובת הישירה/שם הדומיין של האתר.
- שונות = טקסט העוגן יהיה "קרא עוד" או "לחץ כאן".
אז איזה סוג של טקסט עוגן כדאי להשתמש?
אין דרך לדעת בודאות, כדאי שיהיה מכולן. מה שבטוח ששימוש מופרז ב"התאמה מלאה" עלול להחשב כניסיון לעשות מניפולציה ולא כדאי להסתכן. לעומת זאת, אתה יכול לקשר עם טקסט עוגן הכולל את שם המותג ללא הגבלה.
קראו על בניית קישור לוואטסאפ
בניית פרופיל קישורים, איך עושים את זה?
בניית פרופיל קישורים היא כנראה המשימה הקשה והמורכבת ביותר בכל קידום אורגני שעושים לאתר. השגת קישורים איכותיים מהאתרים ה"שווים" באמת היא משימה לא קלה.
עליך לוודא שאתה מכוון לאתרים רלוונטיים בעלי מוניטין טוב כדי להפיק את המרב ממאמצי בניית הקישורים שלך.
זה דורש מחקר על הנושאים שאליהם אתה מכוון, מציאת אתרים רלוונטיים לקישור חזרה לאתר שלך. עם הגישה הנכונה, בניית קישורים יכולה להיות דרך יעילה להגדלת מאמצי הקידום האורגני שלך.
תוכן זה שם המשחק!
לפני שנדבר על דרכים להשגת קישורים, חשוב לציין שתוכן טוב הוא אבן הראשה של כל פרופיל קישורים. אתה לא תצליח לקדם את האתר שלך ללא כתיבת מאמרים (או דפי שירות) איכותיים.
מאמר איכותי הוא מאמר שתורם משהו לקורא. מאמרים כמו "איך עושים…?" או מאמרים המספקים מידע רלוונטי ומדויק בנושא ספציפי, מאמרים חינוכיים או מאמרים מעוררי השראה הם מאמרים שלרוב מעוררים באנשים את הרצון לבנות קישור מהאתר שלהם לאתרך.
על מנת להשיג קישורים לאתר צריך לכתוב מאמרים, כתיבת מאמר איכותי דורשת זמן ויכולות שלא לכולם יש. אם אין לכם זמן או יכולת לכתוב מאמר איכותי, כדאי שתפנו לכותב תוכן מקצועי.
קיימות מספר אסטרטגיות לבניית פרופיל קישורים ואני מניח ששילוב של חלקן או כולן תהיה הגישה הנכונה להשגת המטרה.
נדבר על כמה מהן:
גישה מספר 1: מאמרי אורח (Guest Posting)
מאמר שנכתב על ידך ומתפרסם באתר אחר הוא "מאמר אורח". זו דרך מצוינת להתחבר לקוראים חדשים ולקבל חשיפה, הכרה ועל הדרך גם קישור לאתרך.
היתרון בכתיבת מאמר אורח הוא שאתה קובע את טקסט העוגן. זאת אומרת שאתה יכול להשתמש בכל סוג של טקסט עוגן. אם קישורים רבים עם התאמה מלאה של טקסט העוגן מקשרים לאתרך, תשתמש בהתאמה חלקית או בשם המותג על מנת ליצור איזון.
הקושי בגישה זו הוא כמובן למצוא אתרים רלוונטים בנישה שלך המוכנים לפרסם מאמר אורח הכולל קישור לאתר שלך. הרי ברוב המקרים האתרים הרלוונטים יהיו האתרים של המתחרים שלך. הסיכוי לקבל מהם קישור הוא לא גבוה.
אז מה לעשות, לוותר על הסיכוי למצוא אתר שיסכים לשתף מאמר אורח?
כמובן שלא, נחפש אתרים אחרים שהם לא מתחרים ישירים שלנו.
אם האתר שלך מדבר על "לאכול בריא", במקום לפנות לבלוגים אחרים שמדברים על "לאכול בריא", תפנה לאתרים שמדברים על בישול, בטח יש להם מתכונים ל"אוכל בריא", יתכן והם ישמחו לקבל מתכון ל"אוכל בריא".
טכניקת חיפוש עם "Operator" בגוגל
אחת הדרכים לחיפוש אתרים המאפשרים כתיבת מאמר אורח היא באמצעות ביצוע טכניקות חיפוש בגוגל הכוללות מה שנקרא "operators".
חשוב לציין שבעברית הטכניקה הזו לא עובדת כמו שצריך מכיוון שמבחר האתרים המאפשרים זאת לא רחב כל כך, והתוצאות המתקבלות הן בעיקר של מקדמי אתרים. אבל אם האתר הוא באנגלית יהיה ניתן להעזר בה. דוגמה לטכניקת חיפוש הכוללת operator:
Niche "submit a guest post"
את המילה Niche צריך להחליף בתחום בו האתר עוסק או בקטגוריה אותה מקדמים, לדוגמה:
Recipes "submit a guest post"
אפשר לרשום רק "guest post" או "write for us". בכל מקרה התוצאות שיתקבלו בתוצאות החיפוש יהיו רשימה של אתרים שניתן לפרסם בהם מאמר אורח.
גישה מספר 2: בניית קישורים באמצעות שיווק תוכן
גישה זו מתייחסת לתוכן המדיה הקיים במאמר, תמונות, דיאגרמות, טבלאות או אינפוגרפיקה הם חלק במאמר שאנשים אוהבים לשתף.
אומרים שתמונה שווה אלף מילים, במקרים מסוימים התמונה שווה גם קישור. תמונת אינפוגרפיקה יחודית או סרטון יגרמו לאנשים רצון לקשר אליהם וכל קישור כזה יתרום לבניית פרופיל הקישורים של האתר.
גישה מספר 3: פנייה לבעלי אתרים במייל
גישה זו מדברת על פניה לבעלי אתרים אשר קיים סיכוי סביר שיסכימו לקשר לאתרך.
הגישה הזו מורכבת ממספר שלבים:
- זיהוי אתרים שניתן לקבל מהם קישור.
- השגת כתובת מייל של בעל האתר.
- שליחת מייל אישי לבעלי האתר.
זיהוי אתרים שניתן לקבל מהם קישור:
מבצעים חיפוש בגוגל למילות מפתח חשובות ומגלים מי מתחרה על אותן מילות מפתח.
בודקים מי הם האתרים המקשרים אל המתחרה, את הבדיקה ניתן לבצע עם אפליקציית רשת כמו SEMRUSH.
לאחר מכן מחשפים את כתובת המייל של בעלי האתר, ניתן להשתמש בכלי אינרטנט כמו HUNTER IO על מנת להשיג את כתובת המייל של מרבית בעלי האתרים.
לאחר השגת כתובת המייל, צריך לפנות לבעלי האתר ולהציע לו קישור לתוכן שיכול לשרת את הקוראים שלו או לתוכן אשר מחזק את דבריו.
חשוב להתאמץ ולכתוב הודעה אישית ולא להשתמש באיזושהי תבנית טקסט פשוטה וגנרית, המאמץ המינימלי שאתה יכול לעשות הוא לכתוב הודעה עם פניה ישירה, אישית ומנומקת למה כדאי לו לבנות קישור.
גישה מספר 4: בניית קישורים מאתרי פורומים וקהילות
אתרי פורומים וקהילות שונות הן מקום טוב להתחיל להשיג קישורים. אני לא מדבר על קישורים מתוך תגובות במאמרים, זה לא קישור שכדאי להשיג. למעשה עדיף להמנע לחלוטין מקישורי ספאם בתוך תגובות.
אתרי פורומים וקהילות מספקים לך פלטפורמה לפרסום מאמר הכולל קישורים לאתר וחשיפה לכל חברי הקהילה.
גישה מספר 5: שיטת "גורד השחקים" (Skyscraper Link Building)
שיטה זו היא אסטרטגיה שבה אתה לוקח מאמר של המתחרה שידוע כמאמר פופולרי ומשדרג אותו.
לאחר מכן אתה פונה לאתרים המקשרים למאמר הזה ואומר להם:
"היי, כתבתי מאמר טוב יותר מהמאמר אליו אתם מקשרים, אשמח שתקשרו אליו במקום".
הסיכוי שתקבל קישור חזרה לאתר שלך הוא גבוה משתי סיבות:
- כתבת מאמר בנושא שהוא פופולרי ואנשים מקשרים אליו.
- אתה פונה לאתרים שיש להם כבר קישור לתוכן דומה.
רוצים קישורים לקידום אורגני לאתר?
כתבו מאמר קצר בין 150 מילים בערך על העסק שלכם ושלחו אלינו. ספרו מי אתם ומהיכן, ספרו על השירות שאתם מציעים, תוסיפו למאמר עד שני קישורים לאתר שלכם. ( לדף הבית ולדף נוסף ). אנחנו נפרסם את המאמר שלכם באתר רלוונטי לתחום בו אתם עוסקים באחד מאתרי הרשת שלנו, בחינם.
קניית קישורים והחלפת קישורים לקידום אורגני
בניית קישורים זה תהליך מסובך שלרובם אין זמן להתעסק איתו, מה גם שאחוזי ההצלחה של מרבית האתרים להשיג קישורים איכותיים הם לא גבוהים ולכן שירות בניית קישורים, קניית קישורים והחלפת לינקים (באמצעות קבוצות פייסבוק ופורומים שונים) הפכו לנפוצים כל כך.
החלפת לינקים
החלפת לינקים או קישורים, למעשה היא פעולה של "שמור לי ואשמור לך", "תן לי לינק ואתן לך לינק בחזרה". אתה יכול לפנות לבעלי אתרים בנישה שלך ולבקש מהם להחליף קישורים, סביר להניח שחלקם יסכימו להחליף איתך קישור.
קניית קישורים
לעומת זאת, ברור לכולם על מה המונח "קניית קישורים" מדבר, מתן תשלום בעבור קבלת קישור מאתר לאתר.
תנאי השימוש של גוגל מציינים שפעולה זו עלולה להחשב כהפרה של אותם תנאים, ואף על פי כן חברות רבות מציעות שירותים כאלו, ואתרים רבים הרבה יותר משתמשים באסטרטגיה הזאת. גוגל יודעת שקיימים שירותים כאלו והיא גם יודעת שאתרים משתמשים בשירות הזה.
באופן מסוים, ניתן לומר שרכישת כתבה ממומנת באתרי חדשות ומקומונים למיניהם היא פעולה שעוברת על אותם תנאים, ועדיין גוגל מתייחסת לקישורים היוצאים מכתבות אלו כקישורים לגיטימיים, כי זה בדיוק מה שהם.
כהמלצה נוסיף לכל מי שמתעניין ברכישת קישורים לקרוא על השירות ש"דניאל זריהן" מספק בנושא הזה, שווה בהחלט.
אתר אינטרנט מצליח דורש את כל סוגי הקישורים, איכותיים יותר או פחות, צריך גם מזה וגם מזה, וכאשר בונים פרופיל קישורים חשוב שיהיו את כל סוגי הקישורים. ( כולל קישורי nofollow )
בניית קישורים – קישורי nofollow ו – dofollow
מונחים אלו קשורים לשפה HTML והם מתייחסים למאפיין ( attribute ) שנקרא rel שנמצא בתגיות מסוג <a>.
במילים פשוטות, dofollow
אומר לדפדפן "תעקוב אחרי הקישור הזה, התוכן שם מעניין", בעוד nofollow
אומר לדפדפן "יש פה קישור אבל אל תעקוב אחריו".
קישורי nofollow
הם בעלי ערך "קידומי אורגני" נמוך או אולי אפסי אבל היתרון שלהם מגיע כאשר בוחנים את פרופיל הקישורים הכולל, הם תורמים ל"מראה" הטבעי של פרופיל הקישורים.
לעיתים, קישורים מסוג זה נוספים עם הזמן לפרופיל הקישורים ללא ביצוע פעולה מסוימת מצד בעל האתר, אבל לא תמיד זה כך, במקרים אלו כדאי להוסיף לפרופיל הקישורים גם כמה קישורי nofollow
.
לאילו דפים כדאי לי ליצור backlinks
זו שאלה שנשאלת די הרבה פעמים, המטרה של ה backlink היא לשפר את הניראות/דירוג של דף מסוים בתוצאות החיפוש של גוגל. לכן, הגיוני ליצור קישורים לדפים אותם אתם רוצים לדרג. זה יכול להיות דף הבית, דף שירות, מוצר או מאמר בבלוג, כל דף שמביא ערך לקורא, כדאי לקדם אותו. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו כל הקישורים המובילים לאתר שלכם, מובילים לדף הבית או לדפים החזקים בלבד. זה לא נראה טבעי ולכן כדאי לקשר לכמה שיותר דפים.
מחבר: מיכאל
מיכאל הוא מתכנת PHP, JavaScript ושותף בחברת Be Wiser, שם הוא מפתח אתרים ותבניות בסביבת וורדפרס. מיכאל למד לתכנת לבד ועבד כמתכנת חיצוני במגוון חברות ופרויקטים.
למאמרים נוספים שנכתבו על ידי: מיכאל